HRS

piątek, 2 marca 2012

Sałatka Szopska

No i jest. Zapowiadana w poprzednim poście o Bułgarii Sałatka Szopska. Trochę mi to zajęło, bo nie mogłem w mojej Łebie nigdzie dostać specjalnego sera, a fetą nie chciałem zastępować, bo to nie to samo. Przy okazji odwiedzin u kochanych dziadków postanowiłem zrobić przepyszną, pachnącą latem sałatkę. Podczas przygotowania wszystko pachniało świeżością i miała być sałatka na później, ale nie mogliśmy się oprzeć i zjedzona była zaraz po przygotowaniu. Nie zapomnijcie dodać komentarza, jak spróbujecie zrobić ją sami. W Bułgarii sałatka ta podawana jest zazwyczaj na przystawkę.

Sałatka Szopska (porcja dla 2 osób)

Potrzebna składniki
Potrzebne składniki:
1. 3/4 ogórka zielonego
2. 2 pomidory
3. 2 papryki (mogą być różne)
4. 1/2 cebuli
5. Ser Szopski (w Kauflandzie jest ser Bałkanka)
6. Pietruszka zielona
7. Sól, pieprz, ocet, olej lub oliwa



Ogórka kroimy w kostkę
Dodajemy cebulę
Przygotowanie:

1. Ogórka kroimy w kostkę, układamy na talerzu.
2. Cebulę drobno siekamy i dodajemy do ogórków.
3. Pomidora kroimy również w kostkę, ale polecam usunąć z niego wnętrzności.
i papryka

Następnie pomidor
4. Z papryk usuwamy gniazda nasienne i również kroimy w kosteczkę i dodajemy do reszty.
5. Całość polewamy octem i olejem bądź oliwą i pieprzymy. Można również troszkę posolić, ale generalnie sam ser szopski jest dość słony i powinien wystarczyć.
6. Na przygotowane warzywa ucieramy na tarce ser szopski. Na 2 porcję użyłem ok 100 gr sera.
7. Wszystko posypujemy posiekaną pietruszką zieloną do dekoracji.
8. Przed spożyciem można wszystko sobie wymieszać na talerzu.
9. i gotowe! 


SMACZNEGO


Gotowe danie

5 komentarzy:

  1. próbowałem kiedyś podobnej sałatki i zamiast oleju/octu/oliwy dodałem sosu sojowego. wyszło również smacznie. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda świetnie

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolejna sałatka do spróbowania :) Jajeczna była pyszna :) Monika

    OdpowiedzUsuń
  4. Hejka Hej :D zrobiłam sałatkę już dwa razy...przepyszna, za pierwszym razem zrobiłam wg przepisu, a za drugim razem polałam winegretem i również była smaczna :) Dżasta

    OdpowiedzUsuń
  5. za miesiąc jadę do Bułgarii, mam nadzieję, że będę miała okazji zjeść tę fantastyczną sałatkę co u Cienie :)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za odwiedzenie bloga :)
Prosimy o pozostawienie śladu po sobie w postaci opinii :) Anonimowi niech zostawią swoje imie.
Dziękujemy za wszystkie komentarze

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...