HRS

piątek, 22 czerwca 2012

Łosoś z grila z sosem kaparowo-koperkowym i pieczony ziemniak

Czas na kolejne danie. Tym razem pomysł mojej kuzynki, która właśnie mnie odwiedziła. Banalnie proste danie, przy którym prawie nic nie trzeba robić a smakuje i wygląda przepysznie. Ogólnie jeżeli chodzi o łososia - jest to moja ulubiona ryba, szczególnie łosoś bałtycki a nie hodowlany norweski. Jest znacząca różnica w smaku, ale niestety ciężko bardzo go dostać.



Składniki:
1 łosoś (dowolnej wielkości)
1 cytryna
sól, pieprz
Ziemniaki
Szczypiorek

SOS:
1 jogurt naturalny
koperek świeży
kapary
0,5 cytryny

Przygotowanie:
1. Łososia myjemy, dzielimy na porcje i najlepiej usuwamy ości.
2. Kładziemy na sreberku, solimy, pieprzymy i skrapiamy sokiem z cytryny.
3. Zawijamy rybę w folię i kładziemy na rozgrzanego grilla.
4. Na grillu co chwila przekładamy łososia, aby był równomiernie opiekany.
5. Po jakimś czasie należy sprawdzić czy ryba jest gotowa, jeżeli tak to ściągamy z grilla i podajemy z pieczonymi ziemniakami i sosem.

Przygotowanie sos:
1. Jogurt naturalny wlewamy do miski.
2. Koperek siekamy dość drobno.
3. Kapary również rozdrabniamy.
4. Wszystko mieszamy razem z jogurtem.
5. Dodajemy soku z 0,5 cytryny, solimy, pieprzymy.
6. Odstawiamy sos na pół godziny do lodówki i gotowe.

Pieczone ziemniaki:
1. Młode ziemniaki dokładnie myjemy.
2. Zawijamy w sreberko.
3. Wrzucamy do piekarnika, bądź na rozżarzony węgiel z grilla.
4. Jeżeli da się wbić w ziemniaka widelec, to znaczy że już jest gotowy.

Na talerz wykładamy gotowego ziemniaka, łososia, polewamy wszystko pysznym sosikiem, posypujemy szczypiorkiem i konsumujemy!

S M A C Z N E G O !



1 komentarz:

  1. Jeśli chodzi o mnie to ja również jestem wielką fanką samego łososia i faktycznie mogę go jeść praktycznie w każdej postaci. Jak dla mnie świetną sprawą jest również przepis z https://mowisalmon.pl/przepisy/salatka-marokanska-z-wedzonym-lososiem-mowi/ i taka sałatka z łososiem na pewno każdemu będzie smakowała.

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za odwiedzenie bloga :)
Prosimy o pozostawienie śladu po sobie w postaci opinii :) Anonimowi niech zostawią swoje imie.
Dziękujemy za wszystkie komentarze

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...