HRS

wtorek, 14 maja 2013

Tajska zupa krewetkowa

Jakiś czas temu dostałem od znajomych przepis na jedną z moich ulubionych zup. Tajska zupa krewetkowa. Niestety mieszkam na wsi. Tak Łeba to wieś! Po kilka głupich składników musiałem udać się do 10 sklepów a i tak wszystkiego nie dostałem! Paranoja.
Całe szczęście większość składników miałem, te brakujące zastąpiłem innymi i smak wyszedł równie pyszny.




Składniki:
1 l bulionu z kurczaka
1 czerwona papryka
1 limonka
1 cytryna
4 cebule dymki i szczypior
2 papryczki chilli
200 ml mleczka kokosowego
1 puszka pomidorów
kilka pieczarek
imbir
kilka grzybów mun
makaron chiński
pasta chilli (ja zastąpiłem sosem piri piri)
cukier
sos rybny (ja zastąpiłem sosem sojowym)
krewetki
Przygotowanie:
1. Przygotowujemy bulion z kurczaka.
2. Cebulę dymkę drobno siekamy, paprykę czerwoną kroimy na większe kawałki, a kapelusze z pieczarek kroimy na 4 części.
3. W garnku rozpuszczamy troszkę masła i wrzucamy cebulę i smażymy do momentu zeszklenia. Następnie dodajemy pieczarki i pokrojoną paprykę i dusimy całość.
4. Do garnka wlewamy cały bulion, skórkę z cytryny ścieramy na tarce, tak samo skórkę z limonki, które wcześniej wyparzamy i również dodajemy do bulionu wraz z puszką pomidorów.
5. Papryczki chilli drobno kroimy i wraz z krewetkami, 1 łyżeczką sosu piri piri dodajemy do zupy.
6. Gotujemy całość do momentu, aż krewetki zmiękną.
7. Na koniec dodajemy 200 ml mleczka kokosowego, cukier, sok wyciśnięty z limonki, szczypiorek i pietruszkę zieloną.
S M A C Z N E G O ! ! ! 




3 komentarze:

  1. Bajecznie wygląda ;) Mam swoją ulubioną tajską restaurację w W-wie, robią tam przepyszną zupę. Z kurczakiem, mlekiem kokosowym i curry. Pycha ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Patrzę raz, patrzę drugi i ... zapomniałeś wpisać krewetki na listę składników ;) Ale i tak wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a co z imbirem i sosem rybnym?

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za odwiedzenie bloga :)
Prosimy o pozostawienie śladu po sobie w postaci opinii :) Anonimowi niech zostawią swoje imie.
Dziękujemy za wszystkie komentarze

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...