HRS

poniedziałek, 12 maja 2014

Ciasto drożdżowe z rabarbarem i kruszonką

Kolejny przepis z sezonowymi produktami. Tym razem przyszedł czas na rabarbar. Wpadłem na pomysł zrobienia ciasta, po tym jak wszedłem do piekarni i patrzę a tam drożdżówka z rabarbarem, którą uwielbiam. Nie trwało to długo, w warzywniaku kupiłem rabarbar i zabrałem się do roboty. Z jednego przepisu zrobiłem jedną całą blachę ciasta i 2 drożdżówki w kokilkach. Przepis na ciasto drożdżowe zrobiłem na podstawie bloga Kwestia Smaku.















Składniki:
- 1 szklanka cukru
- 1 szklanka mleka 2%
- 200 g masła
- 4 jajka
- 50 g drożdży
- 4 szklanki mąki
- 60 dkg rabarbaru
Kruszonka
- 50 g masła
- 1/3 szklanki cukru
- 1 szklanka mąki



Przygotowanie:
1. Do dużego garnka dodajemy mleko, masło oraz cukier. Na małym ogniu podgrzewamy wszystko, aż masło się roztopi i cukier się rozpuści.
 2. Następnie chwilkę studzimy, dodajemy 4 jajka i pokruszone drożdże. Całość przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na ok. 1,5 h.
3. W międzyczasie myjemy i obieramy rabarbar. Kroimy to w ok. 0,5 cm kawałki.
4. Następnie szykujemy kruszonkę. Rozpuszczamy masło i mieszamy z cukrem. Kiedy zacznie delikatnie bulgotać dodajemy mąkę i mieszamy. Gotową kruszonkę odstawiamy do ostygnięcia.
5. Po 1,5 h do naszego ciasta dodajemy 4 szklanki przesianej mąki i wyrabiamy ciasto ok. 10 minut.
6. Nagrzewamy piekarnik do 180 stopni. Blachę wykładamy papierem do pieczenia i przelewamy na nią gotowe ciasto
7. Rozkładamy przygotowany rabarbar, następnie posypujemy kruszonką i wstawiamy do piekarnika. Przez 20 minut zostawiamy otwarte drzwiczki, aby ciasto wyrosło. Następnie zamykamy piekarnik i pieczemy ok 30-35 minut, aż ciasto się zarumieni. Całość posypujemy cukrem pudrem.

S M A C Z N E G O ! ! ! 

16 komentarzy:

  1. pyszne ciasto z rabarbarem najlepsze!! ja robilłm ciasto budyniowe z rabarbarem,jabłkami i cynamonem.polecam .zapraszam na bloga i pozdrawiam
    http://gotujenacodzien.blogspot.com/2014/04/niedzielny-akomczuszek.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy blog kulinarny z interesującymi przepisami. Gratuluję pomysłu :)
    Zapraszam też do mnie i pozdrawiam.
    www.odpowiedzinatrudnepytania.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiosenna klasyka. Uwielbiam :) U mnie dziś też rabarbarowo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapraszam do mnie!

    Dopiero zaczynam swoją przygodę z blogowaniem, ale może któregoś dnia znajdziesz u mnie coś ciekawego!

    www.paczekwkuchni.blogspot.com

    Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jesteś Mistrzem ! Ciasto wyszło fantastyczne :o) zajadamy się z siostrą ! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest przepyszne ! ja też ostatnio kilka razy robiłem :)

      Usuń
  6. wygląda świetnie i pewnie świetnie smakuje niedawno robiłam z rabarbarem na kruchym cieście, ale przystopuje ze słodkościami bo jak tak dalej pójdzie to bede musiała się zaopatrzyć w tuniki dla puszystych

    OdpowiedzUsuń
  7. Kolejny raz piekę z Twojego przepisu i kolejny raz wychodzi pysznie! Wczoraj akurat zamieniłam rabarbar na śliwki, wyszło super! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda bardzo smakowicie :)
    Pozdrawiam i Zapraszam do siebie: http://passionatanyprice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Smacznie wygląda. Muszę spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda cudownie zabieram się za niego ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cieszę się, że natrafiłam na ten przepis!

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za odwiedzenie bloga :)
Prosimy o pozostawienie śladu po sobie w postaci opinii :) Anonimowi niech zostawią swoje imie.
Dziękujemy za wszystkie komentarze

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...